Jak pokonać niechęć do treningu

Przyczyn powtarzających się niechęci do treningu może być wiele. Gdy odczuwa się stałe zmęczenie, to i jest mniejsza ochota na trening. Po prostu. Być może faktycznie w ten dzień trzeba odpuścić, bo dostajemy sygnał od organizmu, że zbyt dużo przyjęliśmy stresów w różnej postaci na siebie. Wówczas najlepiej odpuścić, co czasem może być trudniejsze, niż zrobienie treningu. Zanim jednak to zrobimy, można spróbować jeszcze kilku sposobów. Sam staram się je stosować, choć gdy mam rozpisany konkretny plan, staram się go trzymać do tygodnia, gdy zmniejszam obciążenia treningowe.

Read more

,

Jak Zostać Fighterem

Jeśli chcesz być zawodnikiem, fighterem, to trenuj jak atleta, a nie jak pacjent przechodzący zabiegi fizjoterapeutyczne.
 
Moda na pracę z fizjoterapeutą jest tylko modą. Niczym więcej.
 
Doprawdy nie potrzeba piłek szwedzkich, bosu i stania na rzęsach. Pozostawcie to pacjentom po urazach i emerytom. Ćwiczcie jak atleci. Piłki schowajcie do garażu dla swoich dzieci.
 
Wystarczy zwyczajnie sztanga, przysiady, ciągi, podciągania i ewentualnie kilka bazowych ćwiczeń. Dzięki temu rozwiniecie swoją stabilizację i kontrolę motoryczną. Rozwiniecie siłę brzucha bez kiwania się na plecach w 100 powtórzeniach.
 
Prewencja urazów nie polega na wykonywaniu nieskończonej ilości “funkcjonalnych” ćwiczeń, ale na programowaniu i odpowiedniej strategii treningowej.
 

Read more